Voorbereidingen!! - Reisverslag uit Oeffelt, Nederland van Laura Bardoel - WaarBenJij.nu Voorbereidingen!! - Reisverslag uit Oeffelt, Nederland van Laura Bardoel - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen!!

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Maart 2014 | Nederland, Oeffelt

Nog als de dag van gisteren, 19 september 2013, de dag dat we ons dan eindelijk mochten inschrijven voor de minor Internationalisering.

De verwachtingen van toen zijn in de loop der maanden drastisch veranderd.

Het was de planning om de minor te volgen met Tugba en Annemiek en wilde we graag naar Portugal.

In november werd ons groepje uitgebreid met Ilse en zouden we met z’n vieren naar het buitenland gaan.

Eerst was het Portugal … daarna lang gedacht dat het Spanje (Madrid zou worden.. maar op 18 januari 2014 kregen we helaas te horen dat Madrid niet door kon gaan en kregen we de keuze voor Turkije of Ghana.

Ghana was voor een aantal van ons geen optie, ook ik had een aantal redenen om niet te gaan voor een Afrikaans land.

11 februari 2014 kregen we het goede nieuws dat we alle 4 naar Izmir, Turkije mochten gaan.
We gaan stage lopen in een groot, modern en universitair ziekenhuis, waar ik samen met Ilse op afdeling Intensive Care en Anesthesie kom.

We waren natuurlijk erg blij dat we eindelijk goed nieuws kregen, maar begon vanaf dat moment ook het echte ‘regelwerk’, van Erasmus papieren tot aan stage overeenkomsten, van vliegtickets tot aan stage visa. Ook de benodigde nieuwe kleren voor de buitenlandse stage moesten nog ingeslagen worden (daarin ben ik ook zeker geslaagd :-) ).

Tijdens het inpakken bleek dat ik meer wilde meenemen in mijn koffer dan haalbaar was (bekend fenomeen), maar mag ik van geluk spreken dat we maar liefst 30kg bagage mee mogen nemen met 8kg handbagage!

Nu mijn koffer gepakt is, begin ik me al meer te beseffen dat mijn avontuur bijna gaat beginnen!
Maandag vlieg ik om 11.45u vanaf Düsseldorf en met een tussenstop in Istanbul (3uur) kom ik om 20.05u aan in Izmir.

Daar worden we opgehaald met een busje door een kennis van de buurvrouw van Tugba (goede connecties :D), die tevens ons appartement heeft geregeld.

Kortom ons leerzaam avontuur in het buitenland kan beginnen!

  • 29 Maart 2014 - 10:38

    Reny:

    Wat goed dat je naar je collega's luistert en meteen het eerste verslag er al op zet! :)
    Een hele goeie reis en succes! En tot het volgende verhaal!

    groetjes Reny

  • 29 Maart 2014 - 11:19

    Anne Kooijmans:

    Hoi Laura,

    Wat gaaf dat je op buitenland stage kunt. Super leerzaam!
    Heel veel plezier in Izmir!

    Groetjes, anne.

  • 29 Maart 2014 - 12:55

    Maria:

    Hoi Laura,

    Ik wens je veel (werk) plezier daar in Izmir. Je komt wel op een interessante afdeling te werken. Kun je veel leren.
    Leuk dat je dit dagboek hebt, kunnen we je volgen..

    Succes ermee!!

    Gr. Maria

  • 30 Maart 2014 - 20:03

    Wilma :

    Ik wens je morgen een goede reis
    Het zal een leerzame tijd zijn , maar ook genieten.

    Gr. Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 4105

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Internship in Izmir

Landen bezocht: