De eerste week - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Laura Bardoel - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Laura Bardoel - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 April 2014 | Turkije, Izmir

Heey (Merhaba) allemaal!

Na een weekje dacht ik dat ik toch maar iets moest plaatsen. Via deze weg zullen wij jullie in het kort op de hoogte houden van onze ervaringen hier.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld Dusseldorf kwamen we erachter dat ons vliegtuig een uur vertraging had. De vliegreis ging ondanks dat goed en merkte wij dat ‘Turkish Airlines’ goede service levert! (Zeker een aanrader voor diegene die langskomen!)
Zo hadden we in het vliegtuig van Dusseldorf – Istanbul een soort van ipad voor ons waar we films konden kijken, muziek konden luisteren en spelletjes konden doen. Kortom die enorme 3 uur kwamen wij wel door. Tijdens deze vlucht kregen we ook een lekkere warme maaltijd met een chocoladetoetje (chocolade is altijd goed voor mij) en gratis drinken.
Eenmaal aangekomen in Izmir werden we opgehaald door Fatih. Fatih is diegene die ons appartement heeft geregeld en blijkt het beste met ons voor te hebben. Hij heeft ons opgehaald in een super de luxe busje (denkend aan een bar achterin en meerdere televisieschermen).
Hij heeft ons verder ook de buurt een beetje laten zien en geregeld dat wij verpleegpakken konden kopen (Hij heeft een werkkleding winkeltje). Daarnaast is hij ook diegene die we altijd kunnen bellen/appen indien nodig, kortom dat geeft ons een veilig gevoel.
De afgelopen dagen hebben we de buurt een beetje verkend, maar vooral de supermarkt. Wij kunnen namelijk niet een dag zonder de supermarkt, blijkt!
Afgelopen nacht hebben we het uitgaansleven ontdekt in Alsancak, waar we een leuke ‘club’ (eerder een kroeg) hadden gevonden!
Vrijdag zijn we in het ziekenhuis geweest en hebben we de afdelingen bezocht. Het ziekenhuis is modern en de verpleegkundigen zijn aardig en enthousiast. Waar we wel aan zullen moeten wennen is dat we diensten van 12 uur gaan draaien. Gelukkig kunnen we daarbij wel gratis eten en drinken in het ziekenhuis.
Foto’s volgen nog, maar zijn hier en daar ook te vinden op Facebook.
Kijkend naar mijn verhaal, vind ik het nu al te lang worden, dus bij deze stop ik.
Meerdere verhalen zullen volgen!!

Xx
Laura

• 05 April 2014 - 21:30

Ineke:

Goed om te horen, dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet nog van het vrije weekend voor het echte werk gaat beginnen(dagen van 12u werken)
    Gr mama

• 05 April 2014 - 22:26

Nell:

Hoi Laura, Leuk om te lezen hoe het daar is.
    Ben benieuwd hoe de 12-urige werkdag gaat bevallen, hoeveel uren per week ??
    36 uur is 3 dagen werken en 4 vrij, als je het zo bekijkt valt het weer mee, toch ;)
    Veel plezier en succes!! groet, Nell

• 06 April 2014 - 13:14

Inge:

Geniet nog even van je vrije tijd voor het harde werk gaat beginnen!
    Veel plezier Laura :)

• 06 April 2014 - 13:38

Toos De Jong:

Hoi Laura,
    Leuk om je verslag te lezen, maar ook Ineke zal me via Word Feud op de hoogte houden, ik ben benieuwd naar je ervaringen in het ziekenhuis, geniet ervan! Groet, Toos

• 07 April 2014 - 20:33

Papa:

Dag Laura,

Een mooi verslag. Gelukkig is de eerste week goed bevallen. Hopelijk is '12 uur werken' vol te houden, waardoor jullie veel vrij zijn, maar de keerzijde is dat het verschil tussen werkdagen en vrije dagen extreem zijn.
    Maak er samen een leerzame en mooie periode van zonder al te risico's te lopen.
    We zien je heel graag weer gezond en vrolijk terugkeren in Oeffelt.

Heel veel succes en plezier,

Dag lieve meid! Groetjes, papa!